fbpx

Influency.sk

SPÄŤ NA BLOG
SPÄŤ NA HLAVNÚ STRÁNKU
influencer marketing

Influencer marketing – efektívna forma marketingu pre každú firmu

Influencer marketing

V dnešnom online svete je tento pojem a druh marketingu veľmi efektívny a využívaný mnohými značkami. Spotrebitelia čoraz viac využívajú sociálne siete na získavanie informácií o produktoch. Na základe toho aj značky venujú týmto platformám oveľa viac svojich marketingových zdrojov, pretože im ponúkajú príležitosť osloviť široké publikum. V tomto článku vám objasníme čo to influencer marketing je, a ako nájsť toho správneho influencera.

Čo je to Influencer Marketing? 

Influencer marketing je efektívna forma marketingovej stratégie, ktorú so sebou priniesol nástup sociálnych sietí. Tie sú dnes bežnou súčasťou života takmer každého jedinca (spotrebiteľa). Pri tomto type marketingu firmy a značky využívajú jednotlivcov (osobnosti), ktorí si na rôznych platformách, väčšinou sociálnych sieťach ako Instagram, Facebook, Tik Tok Youtube, Twitter, Twitch a iné, vybudovali publikum, ktoré im dôveruje a stotožňuje sa s ich názormi. Takýchto jednotlivcov nazývame influenceri – vo všeobecnosti povedané ľudia, ktorí majú schopnosť ovplyvniť názory a správanie svojich followerov.

Použitím influencer marketingu viete ľahko a jednoducho dosiahnuť ciele ako:

  1. zvýšenie predaja 
  1.  zvýšenie povedomia o značke (brand awareness) 
  1.  rast vernosti k značke (brand loyalty) 
  1. tvorenie jedinečného a zaujímavého obsahu (content marketing) 
  1. prilákanie nového publika 
Well Done Good Job GIF by Ruka Hore - Find & Share on GIPHY

 

Kto je to influencer? 

Význam slova influencer je odvodený z anglického výrazu ,,influence“, čo v preklade znamená vplyv. Ide väčšinou o verejne známu osobu (moderátor, herec, hudobník, youtuber, športovec,…), ktorá je pre ostatných ľudí vzorom a môže ovplyvňovať ich rozhodnutia prostredníctvom vlastných profilov na sociálnych sieťach.  

Influenceri sú teda používatelia sociálnych médií, ktorí si svojou činnosťou na týchto médiách vytvorili akúsi dôveryhodnosť ku svojim followerom v segmente, v ktorom pôsobia. Majú silnú komunikačnú sieť, ktorá im dáva možnosť priamo a nepriamo ovplyvňovať rozhodnutia o nákupe pre množstvo ďalších spotrebiteľov. Followeri ich považujú za niekoho, kto udáva aktuálne trendy, dôverujú im a považujú ich za dôveryhodné, či zábavné zdroje informácií pri konkrétnych témach. Platená spolupráca medzi značkami a influencermi sa bežne realizuje vo forme sponzorovaného obsahu. To znamená, že influencer vytvorí a zverejní príspevok s odporúčaním produktu na sociálnych sieťach a na oplátku dostane od sponzorujúcej značky kompenzáciu. 

V skratke teda môžeme influencera charakterizovať ako osobu, ktorá dokáže ovplyvniť spotrebiteľské správanie svojho publika. Dokáže to robiť nevtieravým spôsobom, kedy častokrát publikum ani na prvý pohľad nemusí spozorovať, že sa jedná o reklamu. To je v dobe bannerovej slepoty a adblocku obrovská výhoda.

Zdroj: Instagram/queen.plackova

Nie je influencer ako influencer 

Influencer je všeobecný pojem a nemôžme všetkých hádzať do jedného vreca. Influenceri sa delia podľa rôznych kritérií. Jedno z najznámejších je počet followerov na sociálnych sieťach a pre väčšinu ľudí aj jedno z najdôležitejších pri výbere influencera, čo ale nie vždy musí byť pravda, ale o tom potom. 

Delenie influencerov podľa počtu followerov nie je učebnicovo dané, a čo zdroj, to iné delenie. Naše delenie odráža skutočnosť stredoeurópskeho trhu: 

  • Nano influenceri ( 1000 – 10 000 followerov) 
  • Micro influenceri ( 10 000 – 50 000 followerov) 
  • Macro influenceri ( 50 000 – 1 milión followerov) 
  • Mega influenceri ( 1 milión a viac) 

Výhody influencer marketingu oproti tradičným médiám 

Botched GIF by E! - Find & Share on GIPHY
  1. Cielenie – máte k dispozícií štatistiky o publiku každého nášho influencera, a preto viete presne podľa cieľového publika vybrať vhodnú spoluprácu a nastaviť stratégiu podľa dohodnutých cieľov kampane 
  1. Zisk – s relevnatnejším cielením ide ruka v ruke aj oslovenie relevantnejších zákazníkov, ktorí u vás nakúpia s väčšou pravdepodobnosťou 
  1. Efektivita – dokážete presne merať konverzie a želaný výnos z jednotlivých kampaní, prípadne jednotlivých influecerov. Presne budete vedieť, ktorý influencer pozitívne pôsobí na vaše publikum 
  1. Flexibilita – voľbu influencera dokážete prispôsobiť vášmu budgetu ( pri vhodnom výbere dokážete aj za menej peňazí spraviť veľa muziky ) 
  1. Šetrenie peňazí – pri influencer marketingu sa dokážete vyhnúť míňaniu peňazí na zobrazovanie reklamy pre nerelevantné publiku, dokážete sa vyhnú fenoménu dnešnej doby tzv. bannerovej slepote, ktorou sa spotrebitelia obrnili, a adblock bude na vás tak isto prikrátky