
Ako už z histórie poznáme, tak všetko sa posúva dopredu a trh sa neustále mení. Rok 2020 bol pre väčšinu ľudí zlým snom, ktorý sa stal realitou. Pandémia doslova zavrela všetko na dobu dlhšiu, sko sme boli pripravení a vyzerá to tak, že koniec je stále v nedohľadne. Na tento fakt sa museli prispôsobiť úplne všetci – firmy aj spotrebitelia.
Spotrebitelia začali oveľa viač času tráviť online, či už na sociálnych sieťach, alebo surfovaním na internete, kde jednoducho museli začať aj nakupovať (to tie naše „lockdowníky“). A čo svet nechcel, tak spotrebitelia zistili, že nákup online je oveľa pohodlnejší a jednoduchší, ba čo viac, dokážu ušetriť oveľa viac času a väčšinou aj peňazí. Momentálne všetko nasvedčuje tomu, že aj po “dobe covidovej“ si spotrebitelia tento zvyk ponechajú a budú pokračovať v rozsiahlejšom online nakupovaní naďalej. E-commerce je na vzostupe a firmy sa preto potrebujú prispôsobiť a nastaviť si svoju online stratégiu a online komunikáciu.
Práve influencer marketing je jedným z najefektívnejších foriem online marketingovej stratégie a komunikácie. Influenceri doslova hýbu trhom. Veď len z nedávnej doby tu máme niekoľko príkladov. Elon Musk si doslova pohráva s hodnotou kryptomien iba tým, že napíše tweet. Cristiano Ronaldo nahnevane odloží preč fľašku Coca-coly na tlačovej konferencii a hodnota aj takej obrovskej firmy klesne o 4 miliardy dolárov.

Vplyv influencerov je v tejto dobe jednoducho nepopierateľný a vôbec nemusí ísť o veľké mená, ako sme spomenuli vyššie. Jediné, čo nato potrebujete je správne zvolený influencer a stratégia.
A práve preto vzniklo Influency, ako odpoveď na potrebu firiem implementovať influencer marketing do svojej marketingovej stratégie. Za sebou máme už niekoľko úspešných kampaní, kedy sme pomáhali firmám rásť a rozvíjať sa. Ku každému klientovi pristupujeme osobitne a z našej širokej databázy influencerov vyberáme len influencerov, ktorí sú pre vašu firmu relevantní.
Čísla neoklamete
Všetko čo bolo uvedené vyššie nie sú len prázdne slová, ale všetky sú podložené dátami od dostatočne širokej vzorky firiem a agentúr, ktoré už na trhu influencer marketingu pôsobia alebo sa chystajú pôsobiť. Tu sú niektoré, už spracované dáta:
Očakáva sa, že influecer marketing tento rok porastie k hodnote 13,8 miliárd $.

Z grafu môžeme vidieť, že výdavky na influencer marketing rok čo rok rastú, a tento trend by mal naďalej pokračovať. Firmy postupne zisťujú, že výdavky na influencer marketing sa im pri správne zvolenej stratégii mnohonásobne vracajú.
V minulom roku bolo vytvorených 240 nových platforiem a agentúr zameraných na influencer marketing

Firmy postupne zisťujú, že influencer marketing je potrebné robiť strategicky na základe dát. Preto neustále vzniká väčší dopyt po agentúrach ako je Influency, ktoré dokážu svojim klientom navrhnúť vhodných influencerov a stratégiu.
Značný nárast influencer kampaní v 4. štvrťroku 2020

Kampane, kde vystupujú influenceri po korona kríze opäť začali raketovo rásť, a to má len jeden dôvod – influencer marketing v tejto dobe funguje viac, ako iné typy kampaní.