fbpx

Influency.sk

SPÄŤ NA BLOG
SPÄŤ NA HLAVNÚ STRÁNKU
influencer marketing

4 základné typy influencerov. Poznáte ich?

Influenceri pribúdajú raketovým tempom po celom svete. Je ich tak veľa, že sa firmy museli naučiť rozlišovať medzi jednotlivými typmi influencerov, aby ich návratnosť investície bola čo najvyššia. Aký je teda rozdiel medzi jednotlivými typmi influencerov? Ktorý influencer je najlepší pre vašu kampaň? Ako nájsť tých správnych influencerov? Na tieto otázky si odpovieme v tomto blogu.

Aby sme sa mali od čoho odraziť, pripomeňme si základné typy influencerov podľa počtu ich followerov:

  • Nano influenceri ( 1 000 až 10 000 followerov)
  • Micro influenceri ( 10 000 až 50 000 followerov)
  • Macro influenceri ( 50 000 až 1 milión followerov)
  • Mega influenceri ( 1 milión a viac)

Nano influenceri

Nano influenceri majú na svojich účtoch sociálnych sietí od 1 000 do 10 000 followerov. Tu vás chcem upozorniť pred predčasným nadšením. To, že máte nad 1000 followerov z vás ešte influencera robiť nemusí. Nano Influenceri disponujú nielen fanúšikovskou základňou nad 1000 followerov, ale aj veľkou aktivitou svojich fanúšikov (veľa „likeov“ a komentárov), vďaka čomu majú veľký engagement rate, ktorý by mal byť pre firmy jedným z hlavných ukazovateľov kvality influencera a jeho publika. Nano influenceri sú pre svoje publikum veľmi dôveryhodnými recenzentmi značiek, ktoré si obľúbili, a práve preto ich autentickým hodnoteniam ich followeri dôverujú.

Kedy použiť Nano influencerov?

Ak ste malým a stredným podnikom s obmedzeným marketingovým rozpočtom, nano influenceri sú cenovo výhodnou možnosťou, ako začať s influencer marketingom. Sú tiež skvelou voľbou, ak chcete otestovať uvedenie produktu na trh.

Nano influenceri zažili v nedávnej dobe veľký rozmach. Strategicky a vo väčšom počte pri jednej kampani ich začali využívať aj veľké firmy. Zámer je jasný – nano influenceri majú bližší vzťah k svojím fanúšikom, ktorí v nich majú väčšiu dôveru.

Micro influenceri

Micro influenceri majú približne od 10 tisíc do 50 tisíc followerov. Aj napriek tomu, že majú už celkom veľkú fanúšikovskú základňu, stále majú so svojimi followermi veľmi blízky vzťah, za čo ich zvyčajne followeri odmeňujú vysokou aktivitou a engagement rate-om.

Na tejto úrovni sa influenceri zvyknú špecializovať  na konkrétnu oblasť, či už ide o módu, fitness, cestovanie alebo iné. Práve tento fakt umožňuje značkám vytváranie špecializovaných sponzorstiev.

Kedy použiť Micro influencerov?

Keď ste pripravený začať generovať viac zamerané leady (potencionálny zákazníci), môžu vám s tým pomôcť práve micro Influenceri. Aj keď majú tendenciu mať so svojimi followermi rovnako blízky vzťah, ako majú nano influenceri, micro influenceri už sú špecializovanejší, takže ich publikum je pripravené na recenzie a posty o produktoch práve z oblasti ich zamerania.

Macro influenceri

Macro Influenceri majú zvyčajne 50 tisíc až 1 milión followerov. Majú tak možnosť ovplyvniť oveľa širšie publikum ako micro influenceri. Macro influenceri sú na stredueurópske pomery už väčšinou dobre známe osobnosti z médií, ako napr. celebrity, športovci, youtuberi, blogeri, vlogeri alebo podcastéri, ktorí si za svoj karierny život stihli vybudovať meno v spločnosti. Nemusí to však byť pravidlo, a spomedzi nich vieme nájsť aj takých, ktorí sú známi práve len na ich vybranej preferovanej sociálnej sieti napr. známi Tik-tokeri. Macro influenceri majú nielen veľké publikum, ale je pravdepodobné, že si ho vytvorili počas mesiacov alebo rokov udržiavania vzťahov so svojimi fanúšikmi. Kvôli väčšiemu počtu followerov je pravdepodobné, že budú mať relatívne nižšiu mieru zapojenia (engagement rate) v porovnaní s menšími influencermi, nie je to však pravidlo.

Kedy použiť Macro influencera?

Macro Influenceri sú skvelí pri zvyšovaní povedomia o vašej značke (brand awareness), produktoch a službách. Spoluprácu s nimi môžete využiť taktiež na zvýšenia počtu followerovengagement ratu na vašom účte, vytváranie rôznych súťažívytvorenie promo kódov na zvýšenie predaja vašich produktov a služieb. Práve macro influenceri, ktorí majú hojný počet followerov vám môžu pomôcť osloviť väčšie publikum a zvýšiť reputáciu vašej značky.

Mega influenceri

Za mega influencerov považujeme influencerov, ktorí majú viac ako 1 milión followerov. Pretože väčšina z nich je celosvetovo známa, musíte mať veľmi zdravý marketingový rozpočet, aby ste si ich mohli dovoliť. Taktiež je nutné si uvedomiť, že publikum je veľmi široké a nejedná sa o ľudí s rovnakou primárnou záľubou. Na Slovensku by ste narátali mega influencerov na prstoch jednej ruky. Cez 2 milióny fanúšikov má slovenská modelka Lucia Javorčeková. O niečo menej 1,9 milióna má najobľubenejší slovenský cyklista Peter Sagan a čoskoro by mal hranicu 1 milióna dosiahnuť už bývalý youtuber GoGo, ktorému chýbajú do magickej hranice len niečo menej ako 2 tisícky followerov.

Kedy použiť Mega influencera?

Ak máte veľký rozpočet mega influenceri sa dajú využiť pri kampani na zvyšovanie povedomia o značke. Taktiež vedia dostať vaše produkty a služby pred čo najviac očí, čo je skvelé, ak vaša značka oslovuje rôzne segmenty.