Vo väčšine prípadov budete potrebovať influencera, ktorý vytvára pre svojich fanúšikov obsah, ktorý nejako súvisí s vaším podnikaním. To má jednoduchý dôvod – najlepšia reklama je taká, ktorá sa vôbec netvári ako reklama (natívna reklama). Taktiež by takáto reklama mala prirodzene zapadať medzi obsah, ktorý influencer vytvára a zbytočne nevytŕčať. V tomto článku si predstavíme 7 typov influencerov, ktorých rozdelíme na základe ich kontentu. Práve rôzne typy influencerov sa hodia pre rôzne druhy biznisu.
Šport a Fitness influenceri
Športoví a Fitness influenceri sa delia do viacerých kategórií:
- Profesionálny športovci (futbal, hokej, MMA…)
- Fitness tréneri
- Zdravý životný štýl
- Yoga
- Beh
- a ďalšie
Športoví a fitness influenceri sú zvyčajne zdrojom motivácie pre svojich followerov. Majú tendenciu promovať športové značky, značky športových potravín a nápojov, konkrétne programy stravovania a cvičenia, športové súkromné kliniky, športoviska a iné.
Blogeri / Vlogeri
Blogeri a vlogeri sú najobľúbenejšie typy influencerov. Spravidla sú to makro a mega influenceri, práve vďaka veľkému počtu followerov na svojich blogoch alebo Youtube kanáloch. Blogeri a vlogeri vytvárajú vysokokvalitný obsah, ktorý ich followeri zbožňujú a odlišuje ich od ďalších blogerov a vlogerov. Okrem publika, ktoré sleduje ich kanál alebo blog, je viac než pravdepodobné, že tak isto veľké publikum existuje aj na ich sociálnych sieťach.
Blogeri a vlogeri majú na „svojej strane“ práve SEO, pretože vedia poskytnúť vysoko kvalitné spätné odkazy. Taktiež prostredníctvom sponzorovaných blogových príspevkov a videí vedia získať značné množstvo potencionálnych zákazníkov na vašu stránku. Tento typ influencerov vám môže pomôcť vybudovať povedomie o značke, zvýšiť návštevnosť webových stránok a zlepšiť váš predaj.
Fotografi
Takýchto influencerov vieme zaradiť do všetkých kategórií od nano influencerov až po mega influencerov. Zvyčajne spolupracujú s firmami, ktorých produkty sú spájané s fotografiou a videom (fotoaparáty, objektívy a rôzne doplnky) . Zvyčajne majú vizuálne najkrajší content.
Travel influenceri (cestovanie)
Travel influenceri ponúkajú viac než len obrovskú dávku zážitkov a pekných momentov z cestovania priamo do vašich smartfónov a notebookov. Mnoho cestovateľov poskytuje svojím followerom cestovateľské tipy a triky, recenzie na značky súvisiace s cestovaním a odporúčané trasy. Väčšinou ich využívajú práve letecké spoločnosti, cestové kancelárie a agentúry na propagáciu svojich zájazdov, rôzne druhy ubytovania a gastroprevádzky.
Gamers (Hráči hier)
Gaming influenceri zvyčajne streamujú svoje hranie naživo na online platformách ako Twitch a YouTube a vedia si získať tisícky followerov, ktorí sa chcú zlepšiť v hraní nejakej hry, alebo sa len zabaviť a dozvedieť viac o danej hre. Títo influenceri propagujú nielen videohry, produkty a značky súvisiace s hrami, ale vo veľkom ich využívajú aj automobilky, značky oblečenia, obuvi, občerstvenia a nápojov.
Beauty influenceri
Okolo 40% užívateľov na Instagrame sleduje aspoň jedného beauty influencera. Tí zdieľajú tipy ohľadom skrášľovania, recenzie na produkty, návody a ďalšie informácie. Ľahko vedia zvýšiť povedomie o vašej značke a zvýšiť predaj. Influenceri tohto typu môžu byť bežní ľudia akéhokoľvek pohlavia (väčšinou ale ženy), ktorí milujú líčenie, až po profesionálnych vizážistov.
Fashion influenceri
Fashion influenceri sa zameriavajú na veci ako oblečenie, šperky, obuv, hodinky a ďalšie doplnky, čo im poskytuje široký sortiment produktov na propagáciu. Spravidla ponúkajú recenzie produktov, propagujú výrobky a využívajú promo kódy na zvýšenie predaja produktov a služieb.