Na začiatku vašej influencer marketing kampane by ste si ako podnikateľ mali položiť dve dôležité otázky: „Akého influencera by som si mal vybrať ?“ a „Aký typ kampane bude pre môj biznis relevantný?“. Aby ste si vedeli odpovedať na tieto otázky, zostavili sme zoznam 5 typov marketingových kampaní, pri ktorých viete využiť práve influencerov. Dúfame, že vďaka tomuto blogu získate základné informácie pred spustením svojej influencer marketing kampane.
Súťaže
Medzi všetkými marketingovými kampaňami influencerov, ktoré vidíme na sociálnych sieťach sú súťaže veľmi obľúbené, práve kvôli ich jednoduchosti a vzájomnému prospechu, ktoré so sebou prinášajú. Ak je súťaž nastavená správne, výhry poskytujú zaručené zvýšenie interakcií na vašej sociálnej sieti, ako napríklad sledovania, zdieľania a komentáre. Tie zasa prinášajú výhody, ako je napr. zvýšenie povedomia o značke. Spustenie takejto kampane je veľmi jednoduché. Influencer si vyžiada od publika jednoduchú vec ako napr. komentár pod príspevkom, follow vybraným účtom na sociálnej sieti alebo zodpovedanie otázok, a po splnení všetkých podmienok je vybraný víťaz.
TIP: skvelým spôsobom, ako zapojiť viac sledovateľov do súťaže, je požiadať ich, aby označili svojich priateľov na sociálnych sieťach a zapojili sa do súťaže aj oni.
Takeover
Je to kampaň, pri ktorej influencer prevezme vaše účty sociálnych sietí, a počas stanoveného obdobia zdieľa svoj obsah. Obdobie zvyčajne trvá 1 deň. Avšak pri niektorých špeciálnych udalostiach môže takáto kampaň trvať viac dní alebo týždňov. Tento typ influencer marketingovej kampane vyžaduje vysokú úroveň dôvery, pretože influencerovi musíte poskytnúť svoje bezpečnostné údaje od účtov vašich sociálnych sietí (tie si však môžete na danú dobu kampane zmeniť, a po skončení kampane vrátiť tieto údaje do pôvodného stavu). Tak isto sa dôvera týka kontentu, ktorý influencer zverejní počas dohodnutého obdobia.

Affiliate Marketing
Ak nemáte veľký rozpočet, môže vám pomôcť affiliate marketingová kampaň. Je to úžasný spôsob, ako pracovať s viacerými influencermi naraz, a za nízku cenu. Bez ohľadu na to, koľko peňazí máte, zvládnete to aj s veľkým počtom influencerov. Influencer tu získava províziu za všetky tržby generované z jeho zdrojov.
Sponzorovaný obsah
Keď máte vynikajúci obsah a pustíte ho do sveta, môže sa ľahko stať, že sa utopí v hluku obsahu sociálnych médií. Aby ste tomu zabránili, partnerstvo s influencermi je jedna z najlepších možností. Influencer pri takejto kampani vytvára a zverejňuje obsah na propagáciu vašej značky na svojich účtoch sociálnych sietí. Influencerovi tu stačí poskytnúť súbor pokynov týkajúcich sa typu obsahu, ktorý ako značka preferujete a chcete vytvárať a propagovať.
Natívny obsah
Jedná sa o dohodnutú kampaň, v ktorej influencer nenútene propaguje značku. Často sa obsah príspevku ani nezameriava na produkt, ale ten sa v ňom len náhodne vyskytuje.